در ایران – مد روز در حال رشد است. وی ادامه داد: “بازگشت به مدرسه فقط زمانی برای جمع آوری وسایل نیست ، بلکه زمانی برای بیان بچه ها است. بازگشت به مدرسه تبدیل به فرش قرمز آنها شده است. “می گوید آندرس دورونسورو ، معاون رئیس جمهور و مدیر کل Old Navy Kids ، که دارای سهم بزرگترین مارک های لباس کودکان در سراسر جهان است. “بچه ها نسبت به گذشته از روندها آگاه هستند.”
به گفته Bernadette Kissane ، تحلیلگر Euromonitor ، بازار جهانی كودك با فروش 135.6 میلیارد یورو در سال 2015 افزایش یافته و از 122.1 میلیارد یورو در سال 2010 افزایش یافته است. و در حالی که پوشاک بچه ها تنها 12 درصد از کل بازار پوشاک را تشکیل می دهند ، در 5 سال گذشته ، رشد لباس های کودکان از لباس های زنانه و زنانه فراتر رفته است. در سال 2015 ، فروش لباس کودکان 6 درصد رشد داشته است ، در حالی که بازارهای مردان و زنان 4 درصد رشد داشته است.
تغییرات جمعیتی یکی از محرکهای اصلی این رشد است. در سال 2014 ، نرخ تولد در ایالات متحده ، پس از افت هر سال از سال 2007 ، دوباره افزایش یافته است. والدین در ایالات متحده و انگلیس نیز فرزندان خود را بعداً در زندگی به سر می برند ، هنگامی که درآمد یکبار مصرف بیشتری دارند تا بتوانند در کمد های بزرگتر فرزندان خود خرج کنند. یا خریدهای خود را با مارک های بالاتر انجام دهید.
آنچه که ما می بینیم گرایش کمتری در مورد عملی و بیشتر در مورد ماکت های فروش برای بزرگسالان است – کاپشن های کوچک Moncler ، لباس شنا
در همین حال ، در آسیا و اقیانوسیه ، به لطف مصرف مشتاقانه در میان طبقه های پر رونق متوسط و گسترش سریع مارک های بین المللی مانند Uniqlo ، آدیداس ، نایک و H&M – که همگی جزء ده مارک برتر لباس کودکان برای سهم بازار در منطقه هستند – منطقه اکنون است. سریعترین رشد بازار لباس کودکان در سراسر جهان. در سال 2015 ، بازار لباس کودکان آسیا اقیانوسیه به ارزش 44.1 میلیارد یورو ارزش داشته و پیش بینی می شود تا سال 2020 به 65.1 میلیارد یورو برسد.
با این حال ، وسط بازار در حال فروپاشی است. کیسین می گوید: “به طور مشابه با لباس بزرگسال ، بازار سطح قطبش را تجربه می کند که هم از نظر ارزش و هم از طراحان طرفدار دارد ، و بازیکنان رده متوسط - به ویژه متخصصان لباس کودکان – در تلاش هستند تا سهم بازار از دست رفته بازار را دوباره بدست آورند.” ، لباس کودکان شروع به تقلید از لباس های بزرگسالی کرده است ، زیرا تمایل والدین به فرزندانشان “روند” افزایش یافته و عادت مصرف آنها به سمت خریدهای مکرر تغییر یافته است.
در همین حال ، پایان لوکس بازار لباس کودکان در حال رشد است ، که توسط والدین بزرگتر در بازارهای غربی – که بیشتر در مشاغل خود هستند و بنابراین احتمالاً درآمد یکبار مصرف بالاتر دارند – در حال رشد است و افزایش تقاضا از بازارهای نوظهور ، “جایی که مصرف آرزو خود را قرض می دهد. خوب برای هزینه های پرشور فرزندان ، “می گوید کیسان. در واقع ، در چین ، سیاست تک فرزند دولت ، همراه با افزایش قدرت خرج در خانه ها و تمایل والدین به فرزندان خود از مزایای نسل قبلی فاقد آن است ، “سندرم امپراتور کوچک” را به وجود آورد ، اصطلاحی که برای توصیف گرایش. خانواده های چینی که صرف هزینه های سنگین فقط برای کودکان می کنند.
در اواخر دهه 2000 و اوایل سال 2010 ، تعداد زیادی از مارک های طراح از جمله Marc Jacobs ، Stella McCartney ، Lanvin ، Gucci ، Fendi ، Dolce & Gabbana و Roksanda شروع به پریدن کردند تا این روند را جلب کنند و اولین حضور خود را در بازار لباس کودکان آغاز کردند. در حالی که برخی از مارکها – مانند وینس و تامی هیلفیگر – برچسب های کودکان را از طریق قراردادهای صدور مجوز فعالیت می کنند ، بسیاری از آنها به صورت داخلی ساخته می شوند و از نزدیک با مجموعه های زنان و مردان یک طراح مطابقت دارند و به آرزوی لباس “مینی من” که والدین و فرزندان لباس می پوشند بازی می کنند. همان
“من فهمیدم که مادران از خرید لباس دخترانشان چقدر لذت می برند. این یک تفکر متفاوت در خرید دخترتان نسبت به خرید خودتان است – شما بیش از آنچه که خودتان بخرید ، به او تعلل می ورزید. “Roksanda Ilincic ، یک طراح اهل لندن ، که Blossom را راه اندازی کرده است ، می گوید ، یک خط لباس دخترانه که ویژگی های بسیاری از آن را دارد. پارچه ها ، رنگ های روشن و نقوش استفاده شده در مجموعه های زنانه وی در سال 2012. “من همچنین احساس می کردم بازار کمی سرگرم کننده است … این که همه چیز برای بچه ها یا خیلی صورتی یا خیلی کامل بود” ، او ادامه می دهد.
به گفته Candice Fragis ، مدیر خرید و فروش کالا در Farfetch ، که بخش لباس کودکان خود را در ماه مارس راه اندازی کرده است ، Burberry ، Moncler و Dolce & Gabbana از جمله برترین برچسب ها در زنان و کودکان هستند. او می گوید: “ما دیده ایم كه لباس بچه گانه افزودنی بسیاری از خریدهایی است كه توسط خانمها و مردان انجام شده است.” “آنچه می بینیم گرایش کمتر در مورد عملی و بیشتر در مورد ماکت های فروش برای بزرگسالان وجود دارد – کاپشن های کوچک Moncler ، لباس شنا D&G.”
به طور فزاینده ، مد کودکان در رسانه های اجتماعی نیز جایگاهی دارد و باعث می شود تا تأثیرگذارانی مانند فاروق جیمز ، یک مدل لباس کودک چهار ساله ، ایجاد شود. در واقع ، بربری با رویکرد “مینی من” موفقیتی داشته است و نسخه های کتهای سنگر ، روسری های چک شده و لباس توری را از مجموعه های اصلی خود ارائه می دهد. این نام تجاری در پایان سال 2015 مشاغل پوشاک کودک خود را در اروپا از مجوز به یک عمل مستقیم منتقل کرد ، در این سال لباس های کودکان 15 درصد رشد کردند تا 4 درصد از درآمد کلی یا 91 میلیون پوند را تشکیل دهند – سریعترین تقسیم محصولات این شرکت است.
تام کالندریان ، معاون رئیس جمهور و مدیر فروش كالاهای مردانه و چلسی پاساژ در بارنیز نیویورك ، جایی كه استلا مك كارتنی ، دالچه و گابانا ، سونیا ریكیل و مونكلر می افزایند: “مشتریان ما به دنبال ماركهای مخصوص بچه های خود هستند كه شخصاً آنها را می پوشند.”
پوشاک کودکان نیز روندهای اخیر در لباس های مردانه و زنانه را دنبال کرده است که راحتی و کارآیی را در اولویت قرار می دهد. کلندریان می گوید: “اوقات فراغت مهم است.” “اکثر بچه ها احتمالاً به ورزشگاه یا یوگا نمی روند ، اما آراستگی والدین را از آینه خود آینه می کنند.” او همچنین ضخامت هایی را که در زیر لباس های راحت و باریک در گره های قطره ای و ابروهای حرمسرا برای پسران قرار دارد ، به والدین نسبت می دهد تا والدین بخواهند که فرزندانشان به همان اندازه باسن به نظر برسند.
“لباس فعال مخصوصاً برای بچه ها مهم است. آندرس دورونسورو از Old Navy Kids موافقت می کند که بچه ها به لباس هایی نیاز دارند که هم شیک و هم عملکردی داشته باشند. افزایش استفاده از جین های کششی و “جادهای کششی” در بین زنان نیز باعث شده است تا کودکان بتوانند سبک های جین نرم و راحت تری به تن کنند.
“با بچه ها همه چیز در مورد راحتی است ،” موافق Roksanda Ilincic. او می گوید: “شما نمی توانید پارچه ای خارش دار داشته باشید یا لباس با پوشش آن که به اندازه کافی خوشایند نیست ، کار فقط برای مخلوط کردن پارچه های طبیعی با پارچه های ساخته شده توسط انسان نیست.”
به طور فزاینده ای ، مد کودکان نیز در رسانه های اجتماعی جایگاهی دارد و باعث می شود تا تأثیرگذارانی مانند فاروق جیمز ، یک مدل لباس کودک چهار ساله مشهور به آفرود بزرگ خود ، که حساب اینستاگرامش (که توسط او مامان اداره می شود) 119000 دنبال کننده داشته باشد ، و همچنین وبلاگ نویسان لباس کودک و مارک هایی مانند کورتنی آدامو (176،000 دنبال کننده) و جولیا رستوین رویتفلد (255،000 دنبال کننده) ، دختر کارین رویتفلد و بنیانگذار مارک لباس بچه گانه Romy and the Bunnies.
و در حالی که کودکان در سنین بالاتر از هر زمان دیگری به رسانه های اجتماعی می پیوندند ، نوجوانان خودشان از روندها آگاه تر هستند. نام تجاری تناسب اندام Athleta شرط بندی را بر روی این شرط بندی قرار می دهد ، و در تابستان امسال Athleta Girl راه اندازی خواهد شد ، یک خط جدید در حدود 60 سبک برای دختران شش تا 14 ساله ، شامل لباس های عملکردی است که می تواند برای ورزش ، مدرسه یا بازی پوشیده شود. “خط دخترانه چیزی است که مشتریان ما از آن خواسته اند – دختران امروز می خواهند لباس اسپرت بپوشند. آنها زندگی های فعال تری دارند ، “می گوید نانسی گرین ، رئیس جمهور و مدیر کل Athleta ، که بخشی از شرکت Gap Inc.
یکی دیگر از محرکهای اصلی روند مد کودکان ، فرزندان مشهور هستند که در سنین کودکی به طور فزاینده ای به آیکون های مد تبدیل می شوند – از شمال غربی گرفته تا شاهزاده جورج ، پرنسس شارلوت تا آبی آیوی. تام کلندریان در بارنی می گوید: “امروز کودکان تأثیرگذار مهمی هستند.” هنگامی که Shiloh Jolie-Pitt متولد شد ، Barneys از تی شرتی که می پوشید روی جلد مجله People فروخت.
ماری الیز مک گوآن ، مدیر کالاهای تقسیم کالا برای صمیمی ، شلوغی و بچه ها در Neiman Marcus می افزاید: “ما سعی می کنیم که دم آن را با مورد آن لحظه تعقیب نکنیم ، بلکه تحت تأثیر نوزادان مشهور هستیم.” “از زمان عکس گرفتن از شاهزاده جورج و پرنسس شارلوت که ظاهری بسیار سنتی دارند ، ما شاهد افزایش تقاضا برای نمای کلاسیک هستیم.”
جان لوئیس نیز در حال افزایش فروش کودک رویال است. سال گذشته ، این خرده فروش گزارش داد كه لباس های سنتی شاهزاده جورج منجر به افزایش فروش پرش های بافتنی دریایی پسران 69 درصد و افزایش 447 درصدی در استعلام موارد مشابه در هنگام تصویر شدن هنگام پوشیدن لباس ژاكت لحاف كیك برای اولین روز در مدرسه شد.
در همین حال ، بازار تجارت الکترونیک برای پوشاک کودکان ، خصوصاً در بخش حق بیمه ، در حال گرم شدن است. سال گذشته ، خرده فروش تجارت الکترونیکی سوئدی Babyshop ، رقیب خود را با نام AlexandAlexa به دست آورد تا گروه “Luxury Kids” ، یک مشاور عالی کودک را که سال آینده 40 میلیون یورو درآمد دارد ، تشکیل دهد.
پیشرو در تجارت الکترونیک لوکس نیز باعث پیشرفت بازار می شود. از زمان راه اندازی مارس ، بخش لباس های کودکان فارفت از 9 مارک و 19 بوتیک به نزدیک به 70 مارک و 30 بوتیک افزایش یافته است. Candice Fragis ، مدیر خرید و فروش کالا در این شرکت می گوید: “هدف این است که همان بوتیک هایی را که همیشه [برای لباس بزرگسالان] داریم – اما برای لباس بچه ها” جذب کنیم. علاوه بر این ، در سال 2012 ، آلیسون لوئنیس Net-A-Porter تأیید کرد که این شرکت دامنه petite-a-porter.com را ثبت کرده است و “بچه ها را کشف می کند.”
سیسیل Roederer Smallable ، مفهوم فرانسوی الکترونیکی مخصوص لباس کودکان ، اسباب بازی ها و دکوراسیون منزل (که همچنین یک مغازه مفهوم فیزیکی را در پاریس نیز دارد) تأسیس کرد ، که هفت سال پیش تقریباً 500 مارک از جمله استلا مک کارتینی بچه ها ، مونسترکیدها و شیر را در صخره ها به فروش می رساند. سال گذشته این تجارت با 60 درصد فروش از بازارهای بین المللی 20 میلیون یورو درآمد.
“وقتی شروع کردم ، مارک های زیادی برای کودکان وجود نداشت. این چند مورد بود ، و ما واقعاً باید به جستجوی آنها بپردازیم ، ناامید کننده بود. ” تجارت الکترونیکی و همچنین کار خوب برای والدین فقیر زمان ، با قادر ساختن آنها برای بدست آوردن همه چیزهایی که در یک مکان نیاز دارند ، بدون ترک خانه ، باعث ایجاد یک میل بزرگ برای کشف در بین والدینی که برای مارک های لباس بچه گانه می خرند ، شده است و باعث برانگیخته شدن تغییر در عادات خرید. وی گفت: “طی چند سال گذشته ، مارک هایی با آرم های بزرگ – مارک های بزرگ چند ملیتی وجود داشته است. به خصوص به دلیل اینکه کشورهای نوظهور مانند چین ، روسیه ، دیگر لوکس لوگو را نمی خواهند. آنها محصول را بیشتر از مارک می خواهند. برای ما ، حرکتی به سمت محصولات طراحان در حال ظهور انجام شده است.
Business of Fashion گزارش ویژه ای را در بازار لباس کودکان ارائه می دهد ، با حمایت Pitti Immagine. به دنبال تجزیه و تحلیل عمیق بازار و پوشش جهانی مارک ها و خرده فروشان باشید که هر روز از این نمایشگاه در فضای پوشاک کودکان نوآوری می کنند.
تهران خ جمهوري بعد از باغ سپهسالار ک مظفري پ 22واحد 4
02133959803
info@cigoull.ir
توليدي سي گل با30 سال تجربه در زمينه ي توليد و پخش پوشاک بچه گانه همواره با شعار حمايت از توليد ملي و در جهت کسب رضايت مشتري و ارتقاي کيفيت حرکت کرده و به اين مهم دست يافته است .